Tisztelt Hölgyek/Urak!
Úgy vélem az Édes November című amerikai romantikus dráma, egy kiválló példája a mai embernek. Annak aki nem ismerné a történetet, itt megismerheti: http://www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=43113 , de röviden egy halálos beteg lányról szól, ki havonta váltja partnereit. Konkrétabban: "Nelson Moss (Keanu Reeves) magának való, munkamániás üzletember. Egy napon összehozza a sors Sarával (Charlize Theron), aki miatta bukik meg egy autóvezetői rutinvizsgán. Sara csipkelődő modora egyszerre vonzza és taszítja a férfit, aki csak akkor lágyul el végképp, amikor Sara elmondja az igazat magáról. Halálos betegségben szenved, nincs sok ideje hátra. A legfontosabbat viszont elhallgatja Sara: nem akarja, nem tudja lekötni magát. Elcsavarja a férfiak fejét, majd bűntudatot érezve egy hónap után tovább áll. Nelson nem tudja, hogy ő a kiszemelt édes, novemberi áldozat." - PORT.hu
Szóval ha az ember csak egy pillanatra is kinyitja a szemét láthatja, hogy ez zajlik az emberek többségében. Folyton hajhásszák a "sikert" és haldoklik mind, agonizálnak, vegetálnak, de egy biztos, nem élnek. Nincs tiszta lelkiismeret, bűntudatk elnyomva, tükrök el téve, hisz úgyse bírnak már bele nézni őszintén. A fürdőben van egy darab, borotválkozni a férfiaknak, nőknek sminkelni, de nincs több, hisz ha tükörbe is vet egy pillantást, a saját szemébe nem tud bele nézni. Magát nem tudja tartani, gyenge, mintha mázsás súlyokat tartana a tarkójánál, úgy görnyed meg. A saját önérzetükért bármit megtesznek, de a lelkiismeretükért, a bűntudatukért, ami figyelmezetetné őket, hogy rossz utat taposnak, azért semmit. Szóval nem látni mást csak a pasik csajoznak, hogy "férfivá" válhassanak a féregből, a csajok pasiznak, hogy "nővé" válhassak a féregből, természetesen sikertelenül. Ebből csak az lesz, hogy általánosan a "férfiak" átmennek a városon, a "nőkön" pedig át megy a város. De nem lesz belőlük semmi, mert képtelenek felnőni, no de nem azért mert nincs erejük, pusztán akaratgyengék. Az hogy a "férfiaknál" ez mekkora büszkeség, hogy hány "nővel" volt ágyban, és hogy a "nőknél" mekkora szégyen, hogy hány "férfival" volt az pusztán a társadalom pejoratív megítélése. Szóval a filmből azt a konzekvenciát vontam le, hogy az egész társadalom olyan mint Sara. Haldoklik, mert így élni nem tud, így élni nem lehet, bűntudat gyötri amit próbál elnyomni, és képtelen teljes életet élni csak vergődik, pótszerekhez nyúl, vagy karrierorientáltá válik. Így született meg a mai társadalom karrierista szinglije.
Az élet nem bonyolult, csak nem a könnyebbnek látszó utat kell választani, hanem ha kell ki kell állni magunkért. Azt kell választanunk ami által nem gyötörhet a bűntudat, nem bánthat a lelkiismeret, vagyis őszintének kell lennünk önmagunkkal és vállalni felelőséget, azt ami minket terhel. De ehhez fel kell nőni, mert ez a "fölnőttség". Ezzel zárnám is soraim: Mindenki szabad, ami azt jelenti, hogy választhat, dönthet, felnőhet, gyermek maradhat. De gyermekként nem fogja meg kapni a felnőtt kiváltságait, mint például, egy teljes és egészséges párkapcsolatot, de ha nem nől föl, és gyermekként próbálkozik, nem lesz csak rózsaszín köd, mi hamar elillan és süllyedhet a köd alatt lévő mocsárban.